Min väg mot yrkes-VM i omvårdnad!

Östersund!

Kategori: Allmänt

 
Under den senaste tiden har det vart mycket. mycket jobb, mycket träning. Denna veckan har det varit fullt upp. i Tisdags började jag dagen med att vara hemma i vetlanda och träna på förmiddagen. Därifrån slängde jag mig i bilen för att ta mig till nässjö, där jag tog tåget upp till Stockholm och därifrån flyg upp till Östersund, där Cina och 2 dagars träning väntade. 
 
Cina var en av statisterna på sm-finalen i Umeå där hon försökte att blåsa mig på poäng och göra mitt arbete mindre lätt ;) Men nu har hon fått en annan roll, nu hjälper hon mig att träna. Cina jobbar på strokeavdelningen i Östersund, och hon är en fantastiskt människa. Hon är inte ny i yrkes-vm världen, utan hon tränade Micke och Mattias som tog silver i London 2011!!! Så i år tänker jag att hon får hjälpa mig att blir snäppet bättre än dem ;D 
 
Dessa två dagar var det mycket focuserande på stroke då, eftersom vi hade en expert på plats.Sedan byttes det även stomier, till höger och vänser, ( det kan verkligen behöva övas på, hahah)  Sedan så hjälpte Cina mig att lägga upp strategier att jobba efter på tävlingen. hur man ska skriva planering till vad man ska kolla på under sin planeringstid. Vad jag behöver jobba mer på, tex förflyttningar  och vad jag inte behöver tänka lika mycket på, som sitter utan att man tänka längre. :)
 
det har varit hårdträning i 2 hela dagar, jag var inte jätterolig att ha att göra med hela tiden. så tack Cina och Annelie ( min expert) för att ni står ut med mig, trotts mitt svängande humör ;) 


 
 Jag bad att de skulle ta kort på mig under träningen, resultatet blev väl inte jättesmickrande !
 

KOMMENTARER:

  • Monica Wirås säger:
    2015-05-25 | 17:48:25

    Jag är brasilianska och bo och arbeta i Norrköping.
    Jag jobba som undersköteska på en äldre boende i Norrköpingskommun. Vill bara önskar dig(som vi säjer i Brasilien)
    Boa sorte.

Kommentera inlägget här: