Min väg mot yrkes-VM i omvårdnad!

Bylegård

Kategori: Allmänt

Bylegård är ett paliativt vårdboende som ligger i Täby strax utanför Stockholm. Jag fick förfrågan av Annelie, min expert, om jag ville gå brevid där 2 dagar. Det var ju inget att diskutera. Får man möjlighet att göra något sådant, så självklart tar man den. 
 
Eftersom jag jobbar på en akutmottagning i vanliga fall, så kändes det ovant att göra den "klassiska"omvårdnaden igen. Så det var nyttigt att behöva tänka till lite. Eftersom man gör lite olika saker på en akutmottagning jämfört med på ett paliativt boende. 
 
under de två dagarna jag var där, lärde jag mig mer än jag trodde att jag skulle göra. Det fAnns mycket de gjorde med sina boende som jag inte hade reflekterat över förut. Det var verkligen ett kanon ställe!!! 
 
sen bodde jag hos den sötaste familjen man kan tänka sig! De fixade och donade så att jag skulle ha det så bra som möjligt. TACK!!! 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: